donderdag 21 juni 2012

Mos, Oesters en Modder

Het mos is erg mooi als je het zo dichtbij haalt. Het groeit hier
op veel takken.


Dit zijn Platte de Cancale. Heerlijke oesters die je zonder
citroensausje eet. Ik heb ze geprobeerd en ik kan je vertellen
de smaak is erg lekker en anders dan de gewone oesters.


Wat dit precies is moet ik nog uitzoeken maar we vonden het
op het strand het lijkt nog het meest op een spons. Maar ik heb er maar
niet ingeknepen.


Of aan deze boeien nog bootjes worden vastgelegd weet ik niet
maar ze liggen wel diep verankert in de zeebodem.






Als het eb is blijft in de monding van de rivier (die verbonden is met de
zee en dus eb en vloed heeft) een dikke laag klei
liggen waar je niet in wil lopen.
Ik denk dat je er toch wel een aardig eindje in weg zal zakken met je
voeten en enkels.


Dit is een soort eilandje van modder. Ik zeg wel modder maar
misschien is dit juist wel hele vruchtbare klei. Ik weet dat eigenlijk niet.
Misschien moet ik dat toch even op gaan zoeken. Ik wil iedereen nog een
prettige avond wensen. Groetjes Janny

2 opmerkingen:

Janny zei

Hoi Janny
Wat een leuke detail opname heb je gemaakt hoi ik ook van erg mooi zijn ze en zo kan je van de kleinste dingen hele mooie foto's maken
Groetjes en een fijn weekend
Janny

dith zei

mooie serie, is het geen soort watt, dat is heel gezond als je met de voeten erdoorheen loopt. Leuke foto's Janny