woensdag 7 maart 2012

Restant ijs langs de dijk en Urk zelf

Door allerlei drukte even niet op mijn blog geweest.
Allereerst wil ik mijn nieuwe volgers welkom heten. Ik vind het altijd een
hele eer te zien dat er weer bijgekomen zijn. Welkom op mijn blog.
Ik heb ook een griepje gehad en dus niet achter de computer gezeten maar
onder de wol. Ik wil jullie de foto's laten zien van o.a. Urk, we waren er eind
februari. We hebben die dag ook nog een vlindertuin bezocht maar die foto's
komen later. Hier zagen we nog restanten van het ijs dat is opgewaaid
tegen de dijk en nog niet allemaal gesmolten is. Het was niet  zo veel
meer maar ik vond het toch nog mooi genoeg om er foto's van te maken.









Na de foto's langs de dijk nog een collage van foto's van Urk zelf, rond de haven, een vergeten bouwterrein
met een ongebruikte kraan en het dorpje zelf.















We hadden een prachtige dag met een zonnetje. Ik hoop dat ik jullie niet
verveel met zo'n lange serie.  Eigenlijk zijn het een beetje twee series.
Groetjes Janny


12 opmerkingen:

Kementari zei

Het blijft een prachtig gezicht, al dat ijs! En wat heb je een mooie, tikkie nostalgische plaatjes weten te schieten in de haven. Leuke foto ook met die dakencompositie.
groetjes Albertine

dith zei

Janny. dit is een mooie serie en wat lag er nog voor ijs. Mooi zijn de ijsfoto's, wie weet wanneer weer zoiets zien. De andere foto's van schip en roest zijn ook leuk. Ik kan mij voorstellen, dat jullie een mooie dag hebben gehad met een mooi zonnetje erbij. Ik hoop je bent weer helemaal opgeknapt. Fijne avond en groetjes, Dietmut

dith zei

Overigens Janny, hebben je andere volgers geen last van de woordverificatie bij het geven van een reactie? Vroeger waren de verificatie woorden beter te lezen nu is het een ramp. Kan je dat niet uitzetten, zoals Mirthe en ook ik hebben gedaan? Groetjes, Dietmut

Mirthe Duindam zei

Hallo Janny, wat leuk zo'n mooie serie. Dat kruiende ijs is schitterend en de andere mogen er ook zijn.
Groetjes, Mirthe

Joop Zand zei

Dag Janny


Een erg mooie en afwisselende serie is het geworden, de foto's met restanten ijsschotsen vind ik echt heel mooi.....je hebt het prima vastgelegd....... ook de wat bekendere opnames vanuit Urk zijn zeker de moeite waard, de dorpjes langs het ijsselmeer zijn allemaal fotogeniek en leuk om te bezoeken.

groetjjes, Joop

Dora zei

prachtige foto's, heel mooi om er naar te kijken.
groetjes Dora

Loes zei

Geweldig hè, dat kruiend ijs, ik wat er helaas ook net te laat maar toch genieten!

Gr Loes

Yvonne zei

Hoi Janny,
Een prachtige serie van de restanten van het ijs, mooie scherpte en kleur. Ook het kleurrijke aan die boot vind ik goed gezien en mooi op de foto gezet.

groetjes yvonne

Jeremy zei

Lovely shots of the ice, Janne.

Lasse zei

Beautiful ice rocky sculptures !

Cristien Fotografie zei

Fijn dat je er weer bent, en gelijk met een serie vol indrukken. Dikke complimenten, ik heb er van genoten.
Groetjes Cristien.

Wout zei

De foto’s van het oude ijzer met zijn oxidatiekleuren vind ik geweldig. Groet, Wout